Naar boven scrollen

Toegevoegd op: 07-08-2018


Midden- en kleinbedrijf zet in de zomermaanden in op groei

De zomer is voor 62 procent van het Nederlandse midden – een kleinbedrijf een belangrijke periode om in te zetten op de groei van het bedrijf. Deze ondernemingen benutten deze maanden om extra omzet te genereren, om aandacht te besteden aan de bedrijfsstrategie of om nieuwe samenwerkingen op te zetten. Deze ambities financieren zij steeds vaker met nieuwe financieringsbronnen zoals online banken.

Aan MKB’ers is gevraagd wat de zomermaanden betekenen voor hun bedrijf. Iets meer dan een vijfde van de ondernemingen (22 procent) stelt dat de zomerperiode de belangrijkste verkoopperiode is van het jaar. Daarnaast benut 20 procent van de onder vraagden deze maanden om de bedrijfsstrategie scherp bij te stellen. Nog eens 20 procent van de respondenten gebruikt de zomer om nieuwe markten te ontdekken of samenwerkingen op te zetten. Het is dan ook niet geheel onverwacht datv40 procent van de respondenten aangeeft geen vakantie te vieren en gewoon aan het werk te blijven. De meeste ondernemers zijn bereid om deze zomer investeringen te doen, zodat ze hun groeiambities waar kunnen maken.


Terug naar nieuwsoverzicht